Bandung outlets - P1

Assalamualaikum. Setelah previous update pasal trip to Bandung, Indonesia di-delete kan , maka ada kawan aku yang kata " kenapa delete, xsempat baca " , kay kay aku dengan rajin lagi ringan tulang jari ni menaip againnn. Aku tak tahu kenapa aku memang suka taip entry separuh jalan. Dah nak siap then bila rasa malas nak post , ak delete dengan harapan benda ni boleh di post di siapkan dgn sendirinya. Peh , nampak tak malas tahap petala kelapan aku nie =='

So , This is it. My Trip In Bandung, Indonesia.


time ni dekat Homestay di Jalan Nenas . Mihmih , nak jugak amik dekat rumah ni. Oh em geee , homestay die boleh dikira 4 and half bintang la gua boleh bagii.


Ehem , ni time dekat Kubang Perahu k uolls . 


Ni ,scene dr puncak :D yang korang nampak macam ada air tu adalah hasil letusan gunung berapi pada tahun 97' . oh nampak tak mcm ye ye aku cakap ni? 


Kat sana jangan cakapla , ramai giloo orang. Suhu atas tu serious sejuk gila, aku pulak pakai baju nipis je. Pfft , and jangan terkejut kalau korang kat atas sana dipaksa untuk membeli barang barang jualan diorg. 


Hehe , omnomnom macam tak kene betei muka aku bila pakai spek mintak penyepak gini. Phui untuk diri sendiri.


Ni pulak after blah dr KubangPerahu , we olls pergi HotSpring ! Tapi , tak mandi pun. Kat Hotspring ni banyak aktiviti boleh korang buat contoh :

Menunggang kuda , Mandi manda , Paintball , etc (banyak nau)


Ni tengah duk rendam kaki kat air panas ni , scenery die sumpah ...


OHSEMMMMMMM 
(aku tahu muka aku macam mintak gorila lenyek aku sampai mati, kfineee)

Lepas rendam kaki , kitorang try menunggang kuda plak, ceh! nak jugak. padahal kat Melaka pun ada. Tu ha, kat Klebang tu >< hikhik


Ahhhhhh , sempat senyumm. nampak tak betapa lembapnya kuda die niiii T_T sedih tawww. 

It's not end here , lepas Hotspring Kitorang pergi makannnnnnn !*the heaven part , 


Sekali imbas , gambar ni lawa , tapi disebabkan ianya tangan aku , makanya ia buhrokk woiiii. haha


Bismillahirrahmanirrahim. Allahumma Bariklana Fima Razaktana Wakina Azabannar. Aminnnnnnnnn ! 

Kedai makan dia pun ohsem, dengan konsep privasi yang disediakan , menjadikan ia lebih ohsem berkali ganda. 

After makan , solat Zuhur kami begerak ke ..


Rumah Mode . What the hell is Rumah Mode , heh. It's shopping! Tempat dia cantikk canntikkk dan cantikk again. Kalau kat Bandung ni , die banyak Outlet . so, mmg tak puas laa nak shopping >< dengan harga yang muhrahhhhhhhh , ohsemmmm. Ada kafe , surau , and macam macam ^^

After berhabis duit di Rumah Mode , pergi ..


Blossom , another oulet . Perlu ke aku bilang bahwa ianya juga Ohsem? hehe , i bought this lil cute Elmo for one of my besties , Apon sempena Birthday beliau pada 13/06 . Happy Birthday darling :)
"Hello Mummy Apon ", said lil Elmo


Hiksss , Lol

Jalan lagi , pergi another outlet ..


Zasssss , cute gila kan nama outlet ni . Cantik pulak tu ^^

And , pergi beberapa outlet yang sememang ohsemmm :D tak tekira outlet yang kitorang pergi. Cool. Kalau rajin berjalan , sudah pasti kau akan rasa puas hatiii dengan Bandung ni.

That night , we'd our dinner dengan makan nasi padang. And , it is worth. Sedap dan menyelerakan >< oh yeah! 

To be continue with next post ^^

No comments:

Post a Comment