Nursery then Kindergarden

Bismillahirrahmanirrahim , it's been quite a long time i've not written anything , lazy perhaps , or maybe im too buzy with my exteremely pack schedules . Last week , buzy with nursery , jaga baby , budak , gedebak gedebuk , i've received my first salary , oh myyyyy , Gaji tuh , 4 days for RM200 , it's more than worth . Amik berkat gaji pertama , belanja family makang and kasi sikit wang kat ayah . Semoga rezeki saya dipermurahkan. Amin .


Jaga budak ni , kene pandai main dengan psycho . Kau ingat kau garanggarang mcm singa betina dia nak dengar cakap kau , lagi dia buat bolayan kat kau adelah , you just have to be a lil bit of patience, tu palingpaling utama laaa ye dalam nak jaga budak lagilagi BABY ok? jangan la die merengek sikit , kau campak die dalam buai , henjut buai tu mcm nak roboh , sumbat susu dalam mulut sampai budak tu hampir mati tecekik , omnomnom , tu namanya cara cara nak budak mati on the spot! Big NO okay . 

So , how if that baby menangis non stop ?

omnomnomnom , takkan lah non stop , mahu banjir rumah kau kan. If dia menangis , and kau tak tahu apa yang dia nak . First, try kasi dia botol susu dia , and if die taknak(tepistepis botol) , kasi lah dia apa jenis mainan pun , in order to attract that baby punya attention dari meneruskan pembaziran airmata dia tu , selalunya trick ni berjaya aku buat sebab kids love to play. everyone knows that . Second , if kau malas na cari mainan , just usikusik dia , (-.-) ...... (O.O) which means , main kenyit bukak mata dengan dia , dia akan mcm jakun tengok kau . seriouslayy . am not kidding. Next , masukkan dalam buai , henjut sampai dia tertidur , itu cara paling nak senang la if malas nak tengok hingus baby tu meleleh2 kan , masuk buai sumbat susu , tapi tepuk tepuk bontot baby tu sikit k, jangan asal boleh kau henjut sampai putus tali buai sudah. mahu terhentak kepala baby tu , Innalillah terus.

ps; rasa rasa mierazainal gonna menang award MOMMY paling prihatin tak for next 9/10 years perhaps. ehemmm :/ 

So , habis cerita nursery , kite move on to KINDERGARDEN :DD


Harini , the first day aku berkhidmat bakti untuk Tadika , err nama tadika pun tak sempat nak ingat . Boo miera. Aku handle budak 3-4 tahun . Mostly , tak tahu mnulis lagi , still in process kenal warna , shapes , numbers , alphabets (langsung tatahu) , and many more lah. So, aku ade la buat preparations sikit . For cikgucikgu tadika , jangan tangkap muat , actually ajar tadika ni susah jugak. sebab diorang dari ZERO / NOTHING okay? Time masuk kelas tu , budak budak okay je , datang kelas menangis nak mak ayah , nak bibik , oh myyyyy , sakit kepala dengar . Dengan yang bawak bantal busuk masuk kelas , ok layan kan jeee. janji dia nak masuk kelas and duduk depan aku buat ape aku suruh. Tadi just colouring and doing some Maths (aja numbers 1-10) tu pun ade blur lagi , biasala. kite kene sabar ye ? walaupun kau rasa mcm "hek ele budak ni 1-10 je kot , tapi tahap diorg still low lagi, jangan push sgt ok, just have fun dlm belajar tu

But But , am quite dissapointed dengan someone ni . As a teacher , she should not memBODOHkan budak . bagi aku , that's not the proper way nak aja budak tu , eventho budak tu annoying gila ke , chillax la. And , dari pemerhatian aku (bajet bajet) , cikgu tu quite bias la aka berat sebelah. yang comel , dia layan , yang muka cm tempe basi , dia bolayan je budak tu -.-' apaan siiihhhh ????? terasa budak budak kurang cmel tu taw. tapi , xpe , nasib baik cikgu ni comel, tu pasal cikgu tu layan aku baik , (masuk lif tekan sendiri) , booo puji diri sendiri. POYO nye cikgu , phuiii. 
Kadang kadang time ajar tu , tersasul pula panggil diri sendiri AKAK , awww bajet mudamudi je aku ni sebenornye , haha . Yang part tak boleh belah , ada la parents mane mane tah dia tanya aku pagi tadi : "baru hantar anak first time ke kat sini ? " and i was like ... WHATTTT ? ANAKK ?? HANTARRR ??? ehem , saya mengajar disini :) tersipusipu aunty tu aku tgk. muka aku ni muka pompuan anak 2 dah ke . wuuu.

ps: dua orang budak aku pujuk dari menangis and berjaya . ehem , mommy berjaya la katakan :D

Besok , gonna teach them bout "parts of body" , "colouring" and "shapes" , be ready kids. im gonna torture you guys , KAHKAH *gelak setan kurus

2 comments:

  1. Hantar anak?? HAHA.. Oke tak bule tahan laaa soalan tu. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnn, motif sgt tanya soalan mcm gittew. haha

      Delete