My mind

Assalamualaikum. Lamanya tak menulis. Rindu serius rindu. *tarik nafas dan lepas

Kali ni betul betul Allah bagi dugaan. Aku terima. Kali ni betul betul Allah letak aku di mana aku hilang arah. Aku terima. Kali ni betul betul Allah uji rasa kasih aku terhadap beberapa insan dalam hidup aku. Aku terima. Kali ni Allah betul betul nak tengok kesabaran aku tahap mana. Aku kalah. Aku rebah. Tapi aku tahu , "Allah hanya akan uji seseorang itu jika Dia yakin orang itu mampu menghadapinya"

Aku rebah pertama kali , Aku rebah kedua kalinya , tapi aku takkan rebah buat kali ketiga. Have some faith . Aku percaya semua yang terjadi ada hikmahnya. Aku percaya rezeki aku disini ada sebab musababnya. Aku percaya Allah jauhkan aku dari Melaka ada hikmahnya. Aku redha segalanya. Aku dah pun lepaskan semuanya. Pergilah , aku lepaskan.

Coretan dari kelas BMT yang ditulis oleh Professor aku.

Aku tak mahu belari lagi
Dengan bebanan memberat hati
Aku tak mahu belari lagi
Bersama menggalas beg amanah
Yang kian menghulur lelah

Aku sudah puas belari
Kini aku ingin berjalan perlahan lahan
Agar tapak kakiku tidak parah
Agar jantungku tidak lelah
Agar diriku mampu mengukir senyuman indah
Agar diriku mampu terus bermadah
Agar diriku mampu mencicipi sisasisa aksara usia teranugerah

Allah , forgive me for all my wrongs towards all these people . Allah , soften my heart and so do them . Allah , lend me some strength. I can smile now . Cause i know , im not alone. I can smile now , cause i know , im just a girl who cant pleased everyone. Im sorry. 

I've changed . I've changed while i still can. And insyaallah , i'm going to change to be a better girl :)
Bye assalamualaikum. 

2 comments:

  1. jarang dah nampak kau kat twitter skarang moi, ke mana kau?

    ReplyDelete
  2. Ak jarang onl. N ak deactive twitter^.^

    ReplyDelete