Happy Teacher's Day Miera

As u guys know , 16/05 merupakan tarikh keramat bagi setiap guru untuk menyambut HARI GURU tiap tiap tahun. And Alhamdulillah , before ni aku je ucap kat guru guru aku , but this year merupakan kenangan terindah untuk insan berhati mulia lagi comel si Mierazainal *hahahaha , gelak puaspuas. sebab tahun ini aku sendiri diucap " Selamat Hari Guru " walaupun hanya menjadi guru sementara je.Teharuuuu bangat dong!

Oleh kerana tahun ni juga merupakan tarikh keramat untuk aku , aku telah mem-baking muffin untuk seluruh warga tadika Minda Cemerlang sebagai tanda aku menghargai mereka selama hampir dua bulan aku bekerja di situ. Syukur. Ehem , aku ulang balik , AKU MEM-BAKING MUFFIN ye. AKU taw , bukan orang lain. *cough . Lagi sekali aku ulang , eh tak yah nak ulang sangat. aku rasa kau orang boleh baca atas tu beberapa kali untuk mensahihkan kenyataan aku ;p


Dont judge the muffin by its kecomelans okayyy.

Eventho muffin ni nampak burok macam tak laku je , tapi sedappp okay .Haha. Perisa Vanilla. So, lepas ni , ada sesiapa mcm terhingin nak jamah muffin , boleh tempah kat aku dah. haha. Blueberry ade , Coklat pon ado. Ni promote ke ape nie =.=

Nak cerita pasal suasana Hari Guru di tadika , taklah se Gah macam yg korang sambut kat sekolah rendah or sekolah menengah. Yela, nama pun TADIKA kan , haruslah cikgu yang membuat persiapan. Ank murid tahu apa ? Tapi , part makanan memang best. Ada spaghetti , mushroom soup, bihun goreng (2 jenis), pelbagai kuih , hotdog la apela. Kire , memang kenyang betullah hari tuu. Tu semua bdkbdk ni yang bawak. And the teharu part comes when , budak yang kat situ bagi hadiah kat cikgu cikgu diorang. Haih. Teharu tahu takkkkkk T_T 


Banyak kannnnn ? Yang belakang tu pun hadiah jugak. haha. tapi tu hadiah Tuhan buat saya. Seorang "kawan" yang supportive , suka bergaduh , suka lawan cakap, suka meng annoying kan orang , suka buat saya sakit hati sendiri , suka buat saya nak marah , suka mesej saya , suka buat saya nak lempang muka dia , suka buat saya termotivate , suka buat saya malu , tapi sangat sayang saya. eh! takpe, sayang kawan kan. Insyaallah. (If u know what I mean)


Tempat yang akan memberi 1001kenangan , tempat yang aku boleh release tension , tempat yang aku boleh tertawa melihat telatah dan ragam budak , tempat yang orang ada panggil aku mummy , tempat yang penuh dengan kasih sayang. I just love this place. *love 

Eventhough , it is just temporary, there's something I've gained there. Something yang tak boleh jumpa di luar tapi boleh disini . Terima kasih buat semua yang terima kehadiran insan bernama , Nur Amirah Nabihah binti Zainal Abidin di tadika tersebut. I'll bet u kids gonna miss me someday >< haha . I bet okayyy! Because of what ? Sebab bila Cikgu Ani / Cikgu Jamaliah buli korang , korang dah tak boleh nak buat muka seposen kat aku , n korang dah tak boleh tengok ada cikgu pujuk korang bila korang menangis or kene marah :) That's for sure.

Buat guru guru yang pernah mengajar saya , 

saya dengan ini ingin mengucapkan Selamat Hari Guru buat guru guru se Malaysia , semoga tuhan memberkati awak semua . Untuk those cikgu yang pernah suruh aku pindah sekolah , marah aku blablabla tak sudah , pernah ngumpat aku sebab tido bila dia ajar , pernah cari aku time aku ponteng kelas tambahan dia , pernah psycho aku , pernah tampar aku , pernah rotan aku dengan rotan sepanjang apa aku tak tahu , pernah malukan aku depan ramai budak , TERIMA KASIH , itu yang membuat aku jadi seorang manusia yang "quite" baik sekarang. Syukur again . 


Majulah Guru untuk Negara. Hoyeah Hoyeah!

Itu sahaja , sekian babeyh . Bye !










No comments:

Post a Comment